Ofte stilte spørsmål

Mine sider
  • Hvordan kommer jeg inn på mine sider?

    Gå til https://minesider.actic.no/ og logg inn med e-postadresse eller medlems-ID, og PIN-kode (seks sifrer i fødselsdatoen din, DDMMÅÅ). På Mine sider kan du: – Bestille/avbestille gruppetimer – Opprette AvtaleGiro med Actic (se nedenfor, under “Administrasjon/betaling”) – Se/redigere personalia – Se din medlemskontrakt og informasjon om ditt medlemskap – Endre din PIN-kode Vennligst kontakt Actics Kundeservice dersom du får problemer med innloggingen.

Gruppetrening
  • Hvordan melder jeg meg på gruppetimer?

    For å sikre deg plass på gruppetime kan du bestille plass enten via kiosken/resepsjonen på treningssenteret, via nettsiden eller appen vår. Dette kan du gjøre 7 dager i forveien, og helt opptil timen starter, forutsatt at det er ledig plass. Før timen begynner må du også trekke ut billett som du gir til gruppetreningsinstruktøren. Du må huske å trekke ut din billett før timen starter. Denne gir du til gruppetreningsinstruktøren og er ditt bevis på at du har plass på timen. Billetten kan trekkes ut to timer før timen starter og senest ti minutter før timen starter. Dersom du på forhånd hadde bestilt plass på timen, men ikke henter ut billetten, vil du bli registrert som ikke møtt opp. Du kan melde deg på timer via nettsiden, appen eller på treningssenteret. Avbestilling av timen må skje senest to timer før timens start. Hvis du ikke avbestiller i tide blir det registrert at du ikke møter opp.

  • Påmelding via nettsiden

    1. Gå på staging.actic.no 2. Klikke “Logg inn” øverst til høye og logg inn med din registrerte e-postadresse eller medlems-ID, og PIN-kode (de fire første sifrene i fødselsdatoen din, DDMM). 3. Klikk “Bestill økt”, velg treningssenter, dag og “Søk økt”. Merk at du kan booke gruppetimer 7 dager i forveien! 4. Klikk “Bestill” på gruppetimen som du ønsker å delta på. Bekreft ved å klikke “Bestill”. Du har nå bestilt plass på gruppetimen! NB! Dersom du likevel ikke kan delta på den bestilte gruppetimen er det viktig at du avbestiller via “Mine Sider”. Dette kan gjøres inntil to timer før timen starter.

  • Påmelding via appen

    1. Dersom du ikke allerede har gjort det, last ned Actic-appen: 2. Trykk “Bestill time” 3. Velg treningssenter og “Bestill ny time” 4. Trykk “Bestill” på gruppetimen som du ønsker å delta på. Du har nå bestilt plass på gruppetimen! 5. NB! Dersom du likevel ikke kan delta på den bestilte gruppetimen er det viktig at du avbestiller timen. Dette kan gjøres på “Timebestillinger” inntil to timer før timen starter.

  • Jeg har fått advarsel på at jeg ikke møtte opp til gruppetimen. Hva gjør jeg?

    Du trenger ikke å gjøre noe spesielt annet enn å passe på å møte opp til timen eller avbestille i tide fremover. Dersom dette gjentar seg tre ganger på under 30 dager, vil vi se oss nødt til å gi deg karantene. Denne ordningen har vi slik at våre medlemmer, av hensyn til andre medlemmer, passer på å komme til bestilt time eller avbestille ved behov. Dette for å frigi plass til andre medlemmer.

  • Bookingregler
Bedrift
  • Hvem kan inngå en bedriftsavtale med Actic?

    Alle bedrifter som ønsker å tilby trening til sine ansatte kan inngå en avtale med Actic. Er du en ansatt som ønsker at din arbeidsgiver skal inngå en avtale med Actic? Om du er leder eller ansatt kan du ta kontakt med oss på kundeservice@actic.no så tar vi kontakt med dere. En slik avtale kan ikke opprettes på web, man må henvende seg til senteret eller kundeservice.

  • Jeg får et treningsbidrag fra arbeidsgiveren min, men trenger attest for å bekrefte medlemskapet. Hvordan får jeg kvittering for innbetalingene?

    Ta kontakt med ditt senter for å få skrevet ut en kvittering - eller logg inn på Mine Sider og hent den selv der.

  • Hvordan kan jeg fjerne en ansatt fra bedriftsavtale?

    Kontakt ditt treningssenter eller Actics kundeservice.

  • Vi har endret fakturaadresse, hva gjør vi?

    Kontakt Actics kundeservice i god tid før endringen trår i kraft.

  • Hvordan får en ansatt tilgang på avtale?

    Den ansatte tar kontakt med sitt nærmeste Actic senter eller Actics kundeservice med bekreftelse på arbeidsforhold. Bekreftelse kan være gyldig legitimasjon sammen med personalbevis, lønnslipp eller bekreftelse fra arbeidsgiver.

  • Hvordan fryse et medlemskap til en ansatt?

    Frys av medlemskap kan kun utføres av den ansatte. Se informasjon om frys under “Mitt medlemskap”.

  • Vi vil si opp medlemskapet til en ansatt. Hvordan går vi fram?

    Bedrifter har kun tilgang til å overføre ansatte fra bedriftsavtale til privat medlemskap, ikke si opp medlemskapet. Ta kontakt med deres treningssenter eller Actics kundeservice. Det er kun den ansatte selv som har tilgang til å avslutte sitt medlemskap i henhold til punkt 6. i «Betingelser for avtalegiro mellom Actic Norge AS og betaler» i medlemskontrakt hos Actic.

  • Vi ønsker å se på muligheten for å endre eksisterende bedriftsavtale. Hvem kontakter vi?

    Dersom dere ønsker å endre eksisterende bedriftsavtale, vennligst ta kontakt med Actics kundeservice på tlf 61 32 47 50 eller e-post: kundeservice@actic.no

Mitt medlemskap
  • Kan jeg overdra medlemskapet til eller betale for et annet familiemedlem?

    Medlemskapet er personlig og kan ikke overdras til andre. Hvis du ønsker å stå som betaler for et medlem, for eksempel ditt barn, må du komme til senteret sammen med vedkommende. Det må opprettes en profil på betaler som kobles til brukeren av medlemskapet sitt profil i vårt system. Deretter må betaler logge inn med sin informasjon (ikke medlemmets) for å opprette avtalegiro.

  • Kan jeg fryse (midlertidig stoppe) mitt medlemskap?

    Følgende vilkår gjelder for frys av medlemskap hos Actic:

    Medlemskap med binding kan fryses under følgende forhold, mot fremvisning av gyldig dokumentasjon:  
    • Sykdom: Attest fra lege eller annet helsepersonell. 
    • Svangerskap/barsel: Attest fra helsepersonell eller Helsekort. 
    • Militærtjeneste: Attest/innkallingsbrev fra militæret. 
    • Utstasjonering: Attest fra arbeids- eller studiestedet eller studentbevis. 
      Du kan søke om å fryse medlemskapet ditt her.  Dokumentet kan ikke være eldre enn 6 måneder.    Medlemskapet kan fryses i minimum 1 måned og maksimum 11 måneder, og fryseperioden kan tidligst starte den 1. i påfølgende måned. Det er ikke mulig å fryse tilbake i tid. 
    • Du kan heller ikke fryse på ubestemt tid. All frys må altså ha en stoppdato. Medlemskapet blir automatisk gjenåpnet dagen etter stoppdato, og medlemsavgift påløper fra gjenåpningsdatoen. 
    • Medlemsavgift vil ikke bli trukket i fryseperioden og medlemskortet vil bli sperret for adgang til Actics fasiliteter. 
    • Dersom du er i bindingstid, vil bindingstiden forskyves tilsvarende fryseperioden. 
      Dersom du har et medlemskap uten bindingstid kan du søke om å fryse det mot en frysavgift etter gjeldende satser. Pr. Aug. 2021 kr. 250,-.    

  • Hvordan sier jeg opp medlemskapet?

    Oppsigelse av medlemskap bør skje skriftlig via e-post, brev eller ved personlig oppmøte ved treningssenteret. Du vil få en kvittering på at oppsigelsen har blitt registrert og opplysninger om siste trekk og siste treningsdato. Oppsigelsen må skje før den 1. i den måneden du ønsker siste trekk. Det vil si at siste trekk vil gå i måneden etter utmeldingsmåneden. Medlemskapet vil tidligst bli avsluttet etter fullført bindingstid. Ingen ekstra kostnader tilkommer ved oppsigelse. Oppsigelse i bindingstid: Medlemskapet kan sies opp i bindinstiden dersom det foreligger særskilt tyngende årsaker som tilsier at det er urimelig å fullføre avtaleperioden. Årsaken må dokumenteres og med gyldig dokumentasjon som ikke er eldre enn 6 måneder gammelt. Forøvrig gjelder betingelsene som beskrevet i avsnittene ovenfor

  • Bruk av angrerett

    Angreretten gjelder ved salg utenfor fast utsalgssted, for eksempel via internett, telefon eller stand. Kjøper du medlemskap på senteret vårt i resepsjon, gjelder ikke 14 dagers angrerett. Det samme gjelder for kjøp av klipp med personlig trener.

Administrasjon & Betaling
  • Jeg har et spørsmål vedrørende min betaling. Hvem kontakter jeg?

    Alle spørsmål som gjelder betaling rettes til vårt betalingsselskap, Credicare: Tlf: 22 80 70 00 eller e-post: actic@credicare.no

  • Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro med Actic?

    For å opprette avtalegiro gjelder to fremgangsmåter. Ved kjøp av medlemskap på senter: Opprett AvtaleGiro på følgende måte: Via Mine Sider: Gå på https://staging.actic.no/logg-in/ Logg inn med din registrerte e-postadresse eller medlems-ID, PIN-kode (de fire første sifrene i fødselsdatoen din, DDMM), eller passord. Etter at du har logget inn på «mine sider» velger du fanen «Mitt medlemskap», deretter velger du «Betalingsmetode» litt ned på siden. Du vil så bli guidet gjennom enkle steg for å opprette AvtaleGiro. NB! Denne tjenesten krever at du har Bank-ID eller Bank-ID på mobil. Når din AvtaleGiro er aktiv, vil det bli trukket medlemsavgift fra din registrerte bankkonto. Det tar ca. 48-96 timer fra du oppretter avtalen til den blir aktivert i din bank. Hvis du har meldt deg inn på WEB, må du kontakte kundeservice@actic.no for å opprette AvtaleGiro. Etter at de har endret en innstilling i systemet kan du følge stegene over - men du må altså få bekreftet at de har utført innstillingsendringen før du forsøker å opprette avtalen via mine sider. Hvis du prøver å opprette avtale før innstillingen er endret, vil du få en feilmelding. Ved spørsmål kontakt vår kundeservice på e-post kundeservice@actic.no

  • Hvorfor sender dere faktura til meg?

    Dersom du ikke har en aktiv AvtaleGiro, vil du få tilsendt faktura med fakturagebyr fra vårt betalingsselskap. Denne må betales på vanlig måte. For å opprette AvtaleGiro med oss, vennligst følg stegene som beskrevet ovenfor.

  • Hvilken dag belaster dere for medlemsavgiften og hva skjer dersom jeg ikke betaler i tide?

    Medlemsavgiften innkreves den 26. hver måned. Det går dessverre ikke an å endre trekkdatoen. Du betaler for trening forskuddsvis. Altså den 26. januar betaler du medlemsavgift for medlemskap i februar, osv. AvtaleGiro: På trekkedagen, den 26.: dersom medlemsavgiften av ulike årsaker ikke blir innbetalt, vil vi gjøre to nye forsøk de to påfølgende virkedagene. Dersom medlemsavgiften fortsatt uteblir, vil du motta en betalingspåminnelse med purregebyr per post til adressen som du har registrert hos oss. Dersom innbetalingen av betalingspåminnelsen ikke har blitt registrert på forfallsdatoen, vil du motta varsel om inkasso. Faktura: Forfall er den 26. hver måned. Faktura sendes til deg i midten av hver måned. Dersom vi ikke har mottatt innbetalingen til forfall, vil du motta en betalingspåminnelse med purregebyr per post til adressen som du har registrert hos oss. Dersom innbetalingen av betalingspåminnelsen ikke har blitt registrert på forfallsdatoen, går det over til inkasso. Actic anmoder alle medlemmer å betale i tide for å unngå gebyrer og renter. Husk at det er ditt ansvar at vi til enhver tid har din korrekte adresse!

  • Jeg har blitt belastet 99 kroner i tillegg til medlemsavgiften. Hva er det?

    Det er mest sannsynlig det årlige administrasjonsgebyret, en avgift som dekker våre administrasjonskostnader. Det ble betalt med innmeldingsavgiften ved innmelding og belastet hver 13. måned for så lenge du er medlem.

  • AvtaleGiroavtalen min er aktiv i banken, men det blir ikke trukket noe, og jeg får faktura. Hvorfor?

    Det kan være flere grunner til dette, kontakt Credicare på tlf: 22 80 70 00 eller e-post: actic@credicare.no.

  • Jeg flytte til en annen by der Actic finnes. Kan jeg overføre medlemskapet mitt dit?

    Ja, ta kontakt med Actics kundeservice, så overfører vi deg.

Treningssenter Bli medlem
Handlevogn
Kunde-
service
Kundeservice